Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Football Manager Ελληνική Κοινότητα

CM 1992-1994: Από το χαρτί στο pc

Το 1992 ήταν η χρονιά στην οποία το Championship Manager έφυγε από τα τετράδια των αδερφών Collyer και έγινε παιχνίδι στον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Ούτε τα αδέρφια Collyer μπορούσαν να φανταστούν τι θα επακολουθούσε. Και λογικό διότι τα βήματα που έγιναν σε επίπεδο Η/Υ ήταν τόσο μεγάλα όσα και αυτά του Championship Manager…

Στη σημερινή εποχή, θα μιλούσαμε για ένα app που θα προσπαθούσαν να το στήσουν τα δυο αδέρφια, και αν πήγαινε καλά, ίσως να έκαναν και κάτι διαφορετικό. Το 1992 όμως τα κινητά τηλέφωνα δεν είχαν ούτε καν… φιδάκι. Τα αδέρφια Collyer έχουν μιλήσει αρκετές φορές για το “περιβόητο” πλέον ξεκίνημα του Championship Manager. Όλοι αυτό ήθελαν να μάθουν από αυτούς. Και το εξήγησαν όσο πιο απλά μπορούσαν. Ήθελαν να βρουν το τρόπο να στήσουν ένα παιχνίδι προπονητικής, ίσως και κόντρα στο ρεύμα της εποχής, που το ζητούμενο δεν ήταν να δίνει εντολές και να ψάχνεις παίκτες, αλλά να είναι εσύ ο σκόρερ. Το κόνσεπτ ήταν απλό. Η καταγραφή παικτών με βάση τα αγωνιστικά τους χαρακτηριστικά και η αναζήτηση ενός κώδικα που θα μπορεί, με βάση αυτά τα χαρακτηριστικά, να “στήνει” αγώνες. Η σκέψη “να βλέπουμε αυτούς τους αγώνες, με κάποιο τρόπο” υπήρχε από τότε, και θα μπορούσε να γίνει νωρίτερα αλλά στα πρώτα στάδια, τα αδέρφια Collyer έριξαν το βάρος τους στο να μπορέσουν να καταγράψουν παίκτες. Όποιος θέλει να πάρει μια γεύση, μπορεί να το κάνει μέσω αυτού του link.

CM1-Maradona copyΤο παιχνίδι έστω και με δυσκολία, στάθηκε στα πόδια του, αλλά ο σπόρος είχε πέσει. Το πρώτο μεγάλο μειονέκτημα είχε να κάνει με την απουσία των πραγματικών ονομάτων των παικτών, κάτι το οποίο άλλαξε ένα χρόνο αργότερα, στο Championship Manager 1993. Αυτό ήταν. Ο σπόρος ποτίστηκε και οι πρώτοι καρποί άρχισαν να βγαίνουν. Η ιδέα των αδερφών Collyer άρχισε να ριζώνει. Το πρώτο ουσιαστικό ταξίδι εκτός νησιού ήταν η κυκλοφορία του Championship Manager Italia με την παρουσία της Serie A και Serie B. Το να φορτώσεις το παιχνίδι στον υπολογιστή σου εκείνη την εποχή δεν ήταν απλό. Και δε μιλάω για το “επειδή αργεί, ξεκινάς να το τρέχεις, μαγειρεύεις, τρως, κοιμάσαι, πας για ένα καφέ, γυρίζεις και πέντε λεπτά αφότου γυρίσεις, είναι έτοιμο”. Έπρεπε να είσαι εκεί. Να βάλεις τη μια δισκέτα, να τη βγάλεις, να βάλεις την άλλη, να τη βγάλεις και μετά να γίνει το θαύμα.

CM1_ApostolakisΚαι έπεται συνέχεια…

ΥΓ1: Καλώς ήρθατε στην Retro Week του fmgreece.gr. Σας θέλουμε ενεργούς! Βγάλτε από το συρτάρι του μυαλού σας και από την αποθήκη του πατρικού σας ό,τι έχει να κάνει με την αρχή της γνωριμίας σας με το Manager. Και κυρίως αναφέρομαι στους +30 για αρχή. Εσείς που βλέπετε τους 15χρονους να κάνουν παράπονα για την match engine και κουνάτε το κεφάλι σας διότι στα 15 σας η match engine ήταν στο μυαλό σας. Θέλουμε ιστορίες, κειμήλια, και ό,τι μπορεί να προσφέρετε προκειμένου στο φινάλε της Retro Week να βγει έναν άρθρο – παζλ των δικών σας αναμνήσεων. Διότι, στο κάτω – κάτω της γραφής, εμείς το κουβαλήσαμε στις πλάτες μας στο Manager, σωστά;

ΥΓ2: Μην ξεχάσετε στο τέλος της σελίδας να τσεκάρετε τα σχετικά screenshots!

ΥΓ3: Έτσι, για να καταλάβετε οι νεότεροι, τι θεωρούταν “νεωτερισμός” στο Manager, τον καιρό εκείνο…

99475_back

4 σκέψεις στο “CM 1992-1994: Από το χαρτί στο pc”

  1. Δεν έχω να πω πολλά, μόνο αυτό: πρώτη μου μεταγραφή ever, ο 19χρονος Κριστιάν Βιέρι στην Έβερτον (μαζί με ένα παλτό ονόματι Rusnak)…

  2. Απο πολυ μικρός εψαχνα τετοιου ειδους παιχνίδια στον Amstrad 6128 και την Amiga. Player Manager, Football Masters και The Manager ηταν καποια απο αυτά. Εννοείται ότι απο το 1ο Championship Manager ακολουθούμε πιστά….

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.