20
Il Divo
Ταινία για τον Ιταλό πρώην πρωθυπουργό Andreotti, που ενώ έχει αρκετά στοιχεία για ντοκιμαντέρ, στη πραγματικότητα δεν γίνεται ποτέ βαρετή. Προσθέτουμε και την έξοχη ερμηνεία του Servillo και το ωραίο στήσιμο χωρίς υπερβολικές σκηνές και έχουμε μάλλον ότι καλύτερο έδωσε ο ιταλικός κινηματογράφος μες στη δεκαετία
19
Pan's Labyrinth
Ωραία ιστορία, πανέμορφα σκηνικά και γενικότερα μάλλον η καλύτερη ταινία του Del Toro. Eπίσης αναφέρεται στον Ισπανικό εμφύλιο οπότε κατευθείαν μου ήρθε στο μυαλό το μεσκεουνκλάμπ
Πάντως επειδή πιστεύω ότι οι περισσότεροι θα το έχετε πιο πάνω να πω ότι με χάλασε λίγο η ασυνέχεια στην υπόθεση σε κάποια σημεία όπως και κάποιες σκηνοθετικές υπερβολές (την 53242η φορά που κάνεις το "δείχνω πλάνο, τραβάω την κάμερα προς τα δεξιά που άκρη δεξιά υπάρχει κάτι σκοτείνό - κατά προτίμηση κορμός δέντρου- και συνεχίζω δεξιά και δεξιά από τον κορμό εμφανίζεται κάποιο εντελώς άσχετο πλάνο" καταντάει βαρετό και όχι πρωτότυπο)
18
Frost Nixon
Αναφέρεται σε συνέντευξη που έδωσε ο Nixon λίγο μετά το Watergate. Δίνει έμφαση στην προετοιμασία που απαιτείται από τους δημοσιογράφους και στους τρόπους που προσεγγίζουν μια τέτοια συνέντευξη. Αρκετά αναλυτική, δείχνει πολύ καλά την δημοσιογραφική δουλεία και αν δεν είχε και την τεράστια αμερικανιά στη μέση θα την έβαζα ακόμα πιο πάνω.
17
Hero
Μια τέτοια ιστορία όπως θα έπρεπε να είναι, με τις υπερβολές της βέβαια, αλλά χωρίς να καταφεύγει σε συνηθισμένα ασιαστικά σεναριακά πρότυπα (πολέμους του 17ου αιώνα πχ) για να βγάλει σενάριο. Έξοχη η σκηνοθεσία και τα τοπία που επιλέχθηκαν.
16
Ai No Mukidashi
Λίγοι τυχεροί την είδαν στις νύχτες πρεμιέρας, ευτυχώς έχει ανέβει και στο internet και την είδαμε και οι υπόλοιποι. Κρατάει σχεδόν 4 ώρες, 4 ώρες κριτικής σε αντιλήψεις ψευτοσυντηριτησμού δημιουργημένες από την θρησκεία, 4 ώρες για το πως κάποιος σταδιακά μεγαλώνει και ουσιαστικά ενηλικιώνεται με δόσεις black humor, σκηνές που επιτηδευμένα προκαλεί και συνεχείς μεταβάσεις από φαινομενικά αστείες σκηνές σε απολύτως σοβαρές. O Shion Sono είναι αναμφίβολα ο μεγαλύτερος Ιάπωνας σκηνοθέτης των καιρών μας και η ταινία απλά ένα αριστούργημα. Την βάζω τόσο κάτω γιατί την έχω δει πρόσφατα και δεν είμαι τόσο σίγουρος. Δείτε την οπωσδήποτε.
15
Superbad
Ε ναι.
14
High Fidelity
Συναισθηματικό όσο πρέπει, Αγγλικό όσο πρέπει και Cusack στην καλύτερη μάλλον ερμηνεία του. Εξίσου καλό και το βιβλίο, από τον Hornby διαβάζετε επίσης το Fever Pitch, το οποίο όμως αναφέρεται στην Άρσεναλ και όχι στην Μπαρτσελονάρα, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί
13
Sin City
Δεν ξέρω αν θα έπρεπε να μπει, το βάζω επειδή είναι η καλύτερη μεταφορά κόμικ που έχει γίνει. Εξίσου καλό και το V for Vendetta αλλά κατά πολύ χειρότερο του κόμικ και γι'αυτό το άφησα έξω
12
Vicky Cristina Barcelona
Ε μα έχει τη λέξη Barcelona
(και είναι πολύ καλύτερη από τις άλλες πρόσφατες πατάτες του W.Allen και με υπέροχο soundtrack)
11
500 Days of Summer
Aπό τα καλύτερα love stories που έχω δει, χωρίς όμως να είναι το κλασσικό love story. Είναι κάτι περισσότερο, σε θέμα σκηνοθεσίας, σε θέμα soundtrack, σε θέμα στυλ, ακόμα και στο πως χειρίζεται την υπόθεση. Απροσδόκητα καλή ταινία που [κλισέ]δίνει όχι νέα πνοή αλλά κυρίως νέους τρόπους για να συνεχιστεί το συγκεκριμένο είδος χωρίς τις συνηθισμένες βαρετές ταινίες [/κλισέ] . Περιμένω με ενδιαφέρον άλλες δουλειές του Webb
10
The Curious Case of Benjamin Button
Tη χρονιά του Benjamin Button έδωσαν το όσκαρ στο Slumdog. Αναμφίβολα έχουμε να κάνουμε με ΝΑΡΚΩΜΑΝΕΙΣ. Αν έλειπαν κι αυτές οι σκηνές στο νοσοκομείο θα 'ταν καλύτερο. Και πάλι παρά τη διάρκεια δεν κουράζει και όλοι μαζί γελάμε με όσους προσπαθούν να το βγάλουν αμερικανιά επειδή παίζουν γνωστά ονόματα και έχει μεγάλο μπάτζετ
9
Inglourious Basterds
Κωμικά μέρη, σοβαρά μέρη, Waltz ερμηνειάρα, τέλεια ανάπτυξη πλοκής και φανερό από την αρχή ότι μιλάμε για ταινία Tarantino. Έχει δηλώσει ότι γι'αυτόν είναι η καλύτερή του ταινία, εγώ διαφωνώ αλλά σίγουρα είναι η ταινία που πειραματίστηκε περισσότερο από κάθε άλλη. Η πρώτη σκηνή είναι έξοχη, κάποια τραβηγμένα πράγματα και λίγο η ασυνέχεια μας το χαλάνε αλλά δεν πειράζει, παραμένει η καλύτερη ταινία της φετινής χρονιάς και η θεαματική επιστροφή του Ταραντίνο μετά το μετριότατο Death Proof. Ο τίτλος της μου θύμησε πως με αποκαλούσε ο Μπάλακ πέρυσι στο τέλος
8
No Counry for Old Men
Σκληρή κριτική στην αμερικάνικη κοινωνία, πολλές αλληγορίες και Τεράστια ερμηνεία Μπαρδέμ, από της καλύτερες των τελευταίων χρόνων και ίσως η καλύτερη δικιά του, αν και δεν μπορώ να τη συγκρίνω με το Mar Adentro επειδή είναι εντελώς διαφορετικές. 10 χρόνια μετά το ασύγκριτό Lebowski, νομίζω αυτή είναι η 2η πιο ολοκληρωμένη δουλεία των Κόεν.
7
The Fountain
Aφήγηση τριών διαφορετικών ιστοριών που συνδέονται μεταξύ τους, ο Αρονόφσκι κάνωντας για πρώτη φορά ταινία υψηλού μπάτζετ δίνει κάτι ασύλληπτο μιας και τα εφέ πραγματικά είναι χρήσιμα στην απεικόνιση. Ίσως να είναι λίγο χειρότερη από τις προηγούμενες δουλειές του (σίγουρα καλύτερη από το Wrestler) αλλά και πάλι το σοκ που παθαίνεις όταν τη δεις για πρώτη φορά δεν ξεχνιέται.
6
Kill Bill v1 & v2
Όταν είμαστε σε παρέες (με Πλατινί κλπ) και μας ρωτήσουν ποιες θεωρούμε τις καλύτερες ταινίες του Ταραντίνο θα αναφέρουμε ως δυο πρώτες το Reservoir Dogs και το Pulp Fiction (με τυχαία σειρά) και 3η το Inglourious. Εδώ όμως φτιάχνουμε λίστες, είμαστε ειλικρινείς και τοποθετούμε το Kill Bill πάνω από το Inglourious, όχι γιατί το θεωρούμε πιο γεμάτο αλλά απλά πιο απολαυστικό. Συνολικά και οι 2 ταινίες μαζί έχουν δυνατή πλοκή, ένα σωρό σκηνές που σου μένουν και κλασσικό feeling Tarantino σε άπειρα σημεία. Από τις 2 να επιλέξω κάποια είναι δύσκολο, εξάλλου ο Tarantino έχει δηλώσει ότι η 1η είναι το Kill και η 2η το Bill. Πάντως μάλλον κι εδώ ισχύει το θεώρημα παραπάνω, όπου στις παρέες λέμε τη 2η ενώ μόνοι μας στο vlc με 2 ώρες μόνο διαθέσιμες θα βάλουμε την 1η.
5
Babel
Παίρνεις τον Brad Pitt, το καλύτερο ηθοποιό της γενιάς του (μετά τον Ντρογκμπά
). Ωστόσο δεν του δίνεις πρωτο ρόλο, αντίθετα τον αναφέρεις σε μια από τις ιστορίες που εξελίσσονται και πετυχαίνεις τέλεια ισορροπία. Πραγματικά ταινία που ήρθε από το πουθενά, αν υπήρχε λίστα "πείτε τις 20 ταινίες τις 10ετίας που περιμένατε αδιάφορες και βγήκαν OMG" αυτή θα ήταν μάλλον στο ν.1. 4 διαφορετικές ιστορίες, που με κάποιο τρόπο συνδέονται, ουσιαστικά ασχολούνται με το πόσο ο επεκτατισμός και το πολεμικό κλίμα επηρεάζουν τις ζωές και τις αντιλήψεις των ανθρώπων. Η καλύτερη ταινία του 2006.
4
Amelie
3
Donnie Darko
Αρχές της δεκαετίας και ταινία ορόσημο για το τι θα ακολουθήσε. Είναι παραπάνω από φανερό το πόσο πολύ έχουν επηρεαστεί οι δημιουργοί του Lost από αυτό. Ιστορία με time travels, στοιχεία thriller σε σημεία και από τις ταινίες που με το που τη δει κάποιος του φαίνεται μέτρια αλλά σιγά σιγά αρχίζει να καταλαβαίνει γιατί έγινε το κάθε τι. Στη director's cut μάλιστα εξηγούνται αρκετά περισσότερα. Επίσης
αυτό το κομμάτι
2
Requiem for a Dream
Η κορυφαία ταινία του Aronofsky. Τεράστια σκηνοθεσία, ανάλογη με το Pi, μόνο που εδώ τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Επίτηδες επιλέγεται ένα πιο "προσιτό" θέμα ώστε να απευθύνεται σε περισσότερα άτομα, ωστόσο δεν εξαντλείται σε αυτό αλλά το χρησιμοποιεί σαν αφετηρία, γι' αυτό κάτι αναλύσεις "σιγά μωρέ, για τα ναρκωτικά λέει" με εκνευρίζουν απίστευτα. Η ταινία είναι αλληγορική, δείχνει πως θα καταλήξουν οι παίκτες της Τσέλσι μετά την περυσινή μου διαιτησία.
1
Oldboy
Τι να πεις εδώ πέρα. Μια ιστορία εκδίκησης σαν κεντρικό θέμα και ότι πιο κοντά στο τέλειο. Μια ταινία που δεν κάνει κοιλιά ΠΟΥΘΕΝΑ, έχει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πρώτα μισάωρα που έχουν υπάρξει σε ταινία και -παράξενο για τέτοιου είδους ταινία- έχει σοβαρούς χαρακτήρες. Ναι προφανώς και υπάρχει η υπερβολή, αλλά σε πράξεις, όχι στο πως αναλύονται. Από τις καλύτερες σκηνές μάχης που έχουν γίνει (αναφέρομαι σε αυτή την one shot που μοιάζει σαν να είναι μια μεγάλη σελίδα κόμικ) και γενικότερα η καλύτερη ασιατική ταινία των τελευταίων 10 χρόνων. Σκηνοθετικά δεν λέω τίποτα, αρκεί να αναφέρω ότι καταφέρνουν να σε κάνουν να τρέμεις σε σκηνή flashback που 2 13χρονα συζητάνε. Εξέλιξη πλοκής όπως πρέπει και υπέροχο τελείωμα. Είναι βασικά το kill bill όπως θα έπρεπε να είναι και γενικότερα είναι η καλύτερη ταινία της 10ετίας._
Ειδικά βραβεία
Ταινίες της 10ετιας που μένουν για λίγο έξω από τη λίστα
Into The Wild
Let The Right One In
V For Vendetta
The Girl With The Dragon Tattoo
Match Point
Borat
Ταινίες της 10ετιας που δεν καταλαβαίνω γιατί όλοι τις θεωρούν απίστευτες
Eternal Sunshine of a Spotless Mind
Lost In Translation
Κωμωδία της 10ετίας
Spiderman 3, η σκηνή που παίρνει τη στολή του Venom και γίνεται ΚΑΚΟΣ είναι πιο γελοία κι από την περυσινή μου διαιτησία