Στην αρχική μας Training Screen έχουμε τις δύο βασικές κατηγορίες προπόνησης, General Training και Match Training. Από εδώ μπορούμε να προγραμματίσουμε την προπόνηση για την τρέχουσα εβδομάδα αλλά και μέχρι και τις επόμενες τρεις.
Η General Training είναι η "κανονική", η καθημερινή αν θέλετε, προπόνηση των παικτών. Ότι λειτουργία εκτελούσαν δηλαδή τα Training Schedules στις παλαιότερες εκδόσεις, πλέον υλοποιείται μέσω αυτής. Οι παίκτες προπονούνται στους τομείς Fitness, Tactics, Ball Control, Defending, Attacking, Team Cohesion (συνοχή της ομάδας). Μέσω του Default Focus μπορούμε να δώσουμε έμφαση σε κάθε έναν από αυτούς τους τομείς και παράλληλα να ρυθμίσουμε την ένταση της προπόνησης μέσω του Default Intensity. Αν θέλουμε η προπόνηση να περιλαμβάνει ίση κατανομή όλων των κατηγοριών, βάζουμε την επιλογή Balanced στο Default Focus.
Στην Match Training τώρα, προετοιμάζουμε την ομάδα μας για το επερχόμενο παιχνίδι. Πάνω-κάτω όπως τα ξέραμε από τις προηγούμενες εκδόσεις, διαλέγουμε αν θέλουμε να δώσουμε έμφαση σε Teamwork, Attacking Movement, Defensive Positioning, Attacking Set Pieces, Defending Set Pieces ή απλά να βάλουμε την επιλογή στο Tactics για να εξοικειωθούν οι παίκτες με τις τακτικές που εφαρμόζουμε στο παιχνίδι μας. Εδώ έχουμε επίσης και την -πολυαναμενόμενη- επιλογή για Rest Before και After the Match.
Και τώρα το πιο σημαντικό, η μπάρα του Scheduling. Μέσω αυτού καθορίζεται η έκβαση της προπόνησης. Στην ουσία ψάχνουμε την ισορροπία ανάμεσα στην General Training και την Match Training. Ορίζουμε δηλαδή το χρόνο που αφιερώνεται από τους ποδοσφαιριστές σε κάθε μια από τις δύο κατηγορίες της προπόνησης, σε εβδομαδιαία βάση. Όσο πιο αριστερά μετακινούμε το μοχλό, τόσο περισσότερος χρόνος αφιερώνεται στην προετοιμασία της ομάδας για το επόμενο παιχνίδι, δηλαδή την Match Training. Αντίστοιχα όσο πιο δεξιά, τόσο λιγότερη προετοιμασία και περισσότερη General Training.
Για παράδειγμα:
Spoiler: show
Η Individual Training Screen είναι η αμέσως επόμενη οθόνη και από εδώ μπορούμε να επιλέξουμε οποιονδήποτε από τους παίκτες μας για να δώσουμε έμφαση στην αύξηση κάποιου συγκεκριμένου attribute ή να εγκλιματιστεί καλύτερα με έναν συγκεκριμένο ρόλο που θέλουμε να του δώσουμε μέσα στο παιχνίδι, ρυθμίζοντας παράλληλα την ένταση με την οποία επιθυμούμε να γίνει αυτό. Εδώ είναι ένα σημείο που θέλει προσοχή. Δεν μπορούμε να κάνουμε και τα δύο γιατί απλούστατα όταν ο παίκτης μας προπονείται σε έναν συγκεκριμένο ρόλο, προσπαθεί να ανεβάσει τα attributes εκείνα που απαιτούνται για να ανταπεξέλθει σε αυτόν. Για παράδειγμα αν βάλουμε κάποιον να προπονείται σαν Target Man, θα προσπαθεί να ανεβάσει τα Finishing, First Touch, Jumping, Strength, Teamwork κτλ. Επίσης από εδώ μπορούμε να ζητήσουμε από τον παίκτη μας να μάθει κάποια καινούρια θέση ή να ζητήσουμε από κάποιον από τους προπονητές μας να του μάθει κάποια καινούρια κίνηση. Προσοχή και εδώ στο feedback που παίρνουμε από τους προπονητές. Εφόσον ο προπονητής έχει υψηλό Club Player Knowledge, ο λόγος του έχει σημασία! Keep an eye στο Workload που συνήθως εκτοξεύεται μόλις πάμε να δώσουμε εντολή για κάτι από τα παραπάνω αλλά και στο fitness report που μας παρέχεται από τον Head Physio.
Spoiler: show
Αυτά εν συντομία. Προσωπικά πιστεύω πως ήταν μια καλή κίνηση από την άποψη του ρεαλισμού του παιχνιδιού. Μπορεί σε μερικούς να μην άρεσε τόσο πολύ λόγω της αυτοματοποιήσης του όλου θέματος αλλά σε σχέση με τις slidebars που είχαμε τόσα χρόνια και που μπορούσες -αν είχες την όρεξη- να έχεις διαφορετικό πρόγραμμα για κάθε παίκτη σου και όλα να είναι μέλι, είναι ένα σωστό βήμα μπροστά.
Ο οδηγός αυτός απλά εστίασε στην λειτουργία της προπόνησης. Για το πως να προσαρμόζουμε την προπόνηση ανάλογα με διάφορες καταστάσεις (π.χ. προετοιμασία, μαζεμένοι αγώνες, διακοπή πρωταθλήματος κτλ) θα συζητήσουμε σε άλλο τόπικ που θα ανοίξει τις επόμενες μέρες και μόλις αγοράσω το παιχνίδι και πειραματιστώ κάπως θα σας πω κι εγώ τις δικές μου απόψεις. Ότι απορίες έχετε, βαράτε και τα συζητάμε